Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Μπομπ ο...... Μάστορας!!!!

Όχι..... δεν κάνω διαφήμιση σε παιχνιδάδικο (αν και θα ΄πρεπε να το σκεφτώ σοβαρά, μπας και ρεφάρω στα οικονομικά μου) αλλά παίρνω αφορμή από ένα περιστατικό στη δουλειά.......

Ήρθε λοιπόν σήμερα το νέο "αφεντικό" ( ένας πολύ καλός επαγγελματίας με πολύ καλά δείγματα γραφής) και κάτσαμε να τα πούμε και να δούμε τα θέματα του γραφείου.......

Εκεί λοιπόν που όλα πήγαιναν καλά και η συζήτηση ήταν σε πολύ καλό επίπεδο, είπε ο "άνθρωπας" την ατάκα:



- Έντάξει, ρε μάστορα... θα τα βρούμε όλα.... μην ανησυχείς!!!

Εγώ έμεινα εκεί και το κοίταζα σαν χαμένος...... Πως ήταν δυνατόν ένας άνθρωπος με τέτοιες γνώσεις και επίπεδο (έτσι θέλω να πιστεύω δηλαδή) να εκφράζεται με τέτοιον τρόπο σε μένα, που στην τελική ούτε με ξέρει και ούτε του έχω δώσει τέτοιο δικαίωμα.....

Μπορεί να φαίνομαι υπερβολικός, αλλά επειδή από εκεί και πέρα το επαναλάμβανε συνέχεια, δείγμα του ότι δεν ήταν κάτι τυχαίο, αλλά κάτι που του έχει γίνει βίωμα, ένιωθα όλο και πιο πολύ άσχημα σε κάθε του άκουσμα.....

Και έρχομαι τώρα εγώ και ρώταω, πολεμόχαρε αδερφέ μου....... Πως είναι δυνατόν ένας νοήμων και κατά άλλα οξύνοος άνθρωπος να χάνει τόσο πολύ από την εικόνα του μόνο και μόνο από τον τρόπο που μιλάει.....Και πως εν τέλει να μην μπορεί να καταλάβει τη θέση του και να προσπαθήσει να αποβάλλει κάποια τέτοια οξύμωρα (πολύ με το οξύ "παίζω" σήμερα και θα καώ τελικά......) στοιχεία από την ομιλία του.....

Και έχω άδικο να λέω ότι κάθε κοινωνική ή επαγγελματική ομάδα έχει δικά της όρια και δικά της σταθμά σε ότι αφορά την εκφορά της γλώσσας......?

Σε ένα γιαπί, ένας χτίστης όταν αρχίσει να μιλάει για μινιμαλισμούς, εκεί δεν θα τον παρεξηγήσουν?

Ένας ιερέας, όταν πει: "Σας ΠΑΩ!!" Δεν θα τραβήξει αμέσως τα βλέμματα και δεν θα προκαλέσει σχόλια (θετικά ή αρνητικά)?

Εδώ έχει γίνει ένας τεράστιος πόλεμος για το "με" "σε" και τα άλλα βορειοελλαδίτικα σε σχέση με τα "μου" "σου" των "παλιοελλαδιτών" (μη χέσω), που και γι' αυτά υπάρχουν μελέτες ότι είναι σωστότερο να λες "με είπες" από ότι "μου είπες" (θα το αναρτήσω μία άλλη φορά)

Το δέχομαι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις είναι επιρροές από την οικογένεια και το πρώτο κοινωνικό περιβάλλον, αλλά όπως όταν πας στο εξωτερικό και σε 6 μήνες η εκφορά της γλώσσας σου "σπάει" και τείνει να συναντήσει τη γλώσσα της χώρας εκείνης, έτσι λοιπόν και εδώ, όταν ένας άνθρωπος φύγει από το μέρος από το οποίο επηρεάζεται γλωσσικά και μπει σε ένα άλλο σύνολο ανθρώπων με άλλου είδους γλωσσική εκφορά, θα περίμενες να προσαρμοστεί.......

Σε καμία περίπτωση δεν θα γίνω υποστηρικτής της ενσωμάτωσης ή της συγχώνευσης των γλωσσών, ούτε θα περηφανευτώ για την πρόσμιξη τόσων πολλών λέξεων από τα τουρκικά ή και από άλλες χώρες με την αμιγώς ελληνική.....Αντίθετα είμαι λάτρης της ελληνικής γλώσσας, αυτής που οι αρχαίοι Έλληνες μας έχουν κληροδοτήσει......

Ούτε φυσικά θέλω να φανώ φονταμενταλιστής και οπισθοδρομικός, αλλά απλώς είμαι λιγάκι ιδιότροπος με τη γλώσσα μου.....

ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΑΥΤΟ;;;;;;;;;;;;;;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου